PP i UM forcen al Parlament a admetre l'"excés" del Govern al gastar 120.000 euros en una campanya d'"autobombo"

Actualizado: martes, 21 septiembre 2010 21:19


PALMA DE MALLORCA, 21 Sep. (EUROPA PRESS) -

El Parlament ha reconegut aquest dimarts, amb els vots de PP i UM, l'"excés" per part del Govern després d'haver gastat 120.000 euros en una campanya publicitària en què, amb el títol '1.061 milions' feia referència a totes les inversions que s'havien portat a terme a les illes.

Després que la moció dels populars posés èmfasi que aquesta quantitat es deurien haver dedicat a "altres qüestions" més necessàries, el parlamentari del PSIB, Ernest Ribalaiga, s'ha mostrat "absolutament d'acord" que l'executiu balear hauria de fer un "exercici d'autocrítica" sobre aquesta qüestió, tot i que, segons ha afegit, aquest també ho hauria de fer el PP "quan tenen l'historial que tenen".

D'altra banda, la Cambra ha aprovat un altre punt de la moció -després d'haver estat transaccionat- que preveu que calgui informar a la Comissió d'Assumptes Institucionals i Generals del Parlament sobre qualsevol campanya publicitària del Govern que suposi una despesa superior a 60.000 euros.

El diputat del PP Antoni Serra ha defensat la necessitat que "no es torni a repetir" una acció en aquest sentit ja que ha estat una campanya "innecessària" i "injustificable". Tot i això, el parlamentari del Bloc, Miquel Àngel Llauger, ha recordat altres iniciatives en aquest sentit portades a terme pel PP com la "inauguració fantasma" del centre Joan Crespí o la maqueta de l'òpera de Calatrava, que va costar "deu vegades més que la campanya que ara es critica".

Alhora, Llauger ha reprotxat al PP que si la Llei de Publicitat Institucional encara no està en vigor és perquè aquest partit manté una esmena a la totalitat. En aquest mateix sentit s'ha manifestat Ribalaiga, qui ha confiat que els populars siguin "sensibles i ajudin a desatascar-la".

Ribalaiga també ha remarcat l'obligació que té el Govern per informar sobre on "es gasta els diners". En aquest sentit, a més, ha assenyalat que al PP "l'hagués anat molt millor" si haguessin estat "transparents".

Finalment, Serra ha destacat que, de moment, ningú ha criticat "ni una campanya publicitària del PP" de la passada legislatura i, pel que fa a la Llei de Publicitat Institucional, ha assenyalat que si aquesta normativa té més esmenes que articles és perquè "algun problema ha de tenir".