PALMA DE MALLORCA, 6 May. (EUROPA PRESS) -
El Servei de Renda Àgil, que va arrencar avui a Balears amb un pressupost de 900.000 euros, ja ha concertat un total de 14.327 cites de contribuents i preveu donar altres 35.000 fins al pròxim 30 de juny, per a la qual cosa ja s'han resolt els problemes inicials que s'havien originat, després que en el Centre d'Atenció Telefònica (901 223 344) només s'atorguessin cites en un termini de 15 dies, el que va provocar que alguns ciutadans fossin informats que totes les places eren ocupades.
Així, fonts de la Conselleria d'Economia i Hisenda van informar a Europa Press que per evitar que els contribuents creguin que ja no poden concertar una cita a l'estar el servei complet, s'ha decidit que el Centre d'Atenció Telefònica, gestionat per primera vegada per l'Agència Tributària estatal i no per la de les Balears, "obri l'agenda" i concerti cites no només per als pròxims 15 dies, sinó per a tots els següents fins al 30 de juny.
Amb aquesta mesura, es pretén evitar la confusió originada en alguns contribuents que, al cridar al citat número de telèfon, els van informar que ja no podien acudir al Servei de Renda Àgil, després d'haver-se completat el número màxim de cites previst per als 15 primers dies de la posada en marxa d'aquest servei, mitjançant el qual els ciutadans poden fer la seva declaració de la renda.
Precisament, el president del Govern, Francesc Antich, va inaugurar aquest matí el Servei Renda Àgil de Palma, ubicat al Riskal, on ha expressat la seva "satisfacció" pel fet que aquest any, el Govern hi hagi destinat 500.000 euros menys per posar en marxa aquest servei d'assistència al contribuent en el qual col·laboren Banca March, BBVA, CAM, La Caixa i Sa Nostra.
"ESFORÇ CONJUNT"
Així, Antich va agrair la "gran participació" d'aquestes entitats de crèdit i, en aquesta línia, ha destacat l'"esforç conjunt" per "facilitar a la gent que pugui contribuir". A més, ha reconegut estar "molt satisfet" pel fet que Balears sigui la Comunitat que "millor està complint amb aquesta iniciativa, ja que és on més estreta és la col·laboració entre el Govern, l'executiu central i les entitats bancàries a l'hora de prestar aquest servei".
"Cada any vam arribar a més gent, mentre que el grau de satisfacció dels ciutadans que utilitzen la Renda Àgil és altíssim, ja que arriba gairebé al 98%", ha subratllat Antich, qui va recalcar que mitjançant aquest servei, es donen les "màximes facilitats" als contribuents a través d'internet i d'altres iniciatives dirigides a persones amb problemes de mobilitat.
Concretament, el servei d'assistència obrirà les portes des d'avui i fins al 30 de juny i ja es pot sol·licitar cita prèvia en el número de telèfon 901 223 344 o en la pàgina web www.atib.es.
Durant la campanya del 2009, es van cursar, a través de la Renda Àgil, un total de 53.073 declaracions a Balears, de les quals 46.752 es van realitzar a Mallorca; 2.663 a Menorca; 3.143 a Eivissa i 515 a Formentera.