Ausbanc critica la "desistiment culpable" del Govern al permetre l'overbooking en els aeroports de les Balears

Actualizado: jueves, 31 julio 2008 17:59

Acusa l'executiu de no garantir el "dret de consum" dels ciutadans "en alguna cosa tan vital per a aquesta Comunitat com és el turisme"

PALMA DE MALLORCA, 31 de juliol (EUROPA PRESS)

El president d'Ausbanc Consum, Luis Pineda, ha criticat avui la "desistiment culpable" del Govern al permetre que Balears sigui la segona Comunitat Autònoma amb més gran overbooking en els aeroports i, en aquest sentit, el va acusar de no garantir el "dret de consum" dels residents i visitants "en alguna cosa tan vital per a aquesta Comunitat, com és el turisme i, singularment, l'aerotransport tenint en compte que estem en unes illes i no es pot venir en cotxe".

En una roda de premsa, Pineda va considerar que l'overbooking és una pràctica "miserable i incomprensible en els temps actuals" i, per tant, va estimar "intolerable" que un consumidor que resideixi a Balears o gaudi a les illes "no estigui emparat per la Direcció General de Consum aplicable a la resta de béns i serveis".

"El dret de consum és competència del Govern i aquesta Comunitat no pot resistir l'embat i desafiament al qual se'n va a enfrontar, donada la situació econòmica general, sense cuidar, protegir, supervisar i, en el seu cas, sancionar la violació dels drets dels consumidors", va sentenciar.

Per aquesta raó, el president d'Ausbanc va assegurar que la seva exigència que es posi fi a l'overbooking és de "sentit comú, justícia i legalitat", ja que, segons va recordar, actualment, totes les companyies aèries són privades i, per tant, ja no existeixen aerolínies de l'Estat, que en un moment determinat, "passaven de ser civils a militars perquè estiguessin a disposició dels alts funcionaris, com els ministres".

Pineda va qualificar de "medieval" la pràctica de l'overbooking, "realitzada, sobretot, per Iberia", ja que suposa deixar en terra a un client, després que aquest "pagués per avançat, acudís on li corresponia amb dues hores d'antelació, realitzés totes les activitats que se li van ordenar i fos raonablement humiliat després d'haver estat obligat a gairebé despullar-se i treure's les pertinences personals".

"Això ho fan en un concert o en un partit de futbol i hi ha manifestacions", va sostenir el president d'Ausbanc Consum, i alhora va dir que "el súmmum de la maldat és que quan un client es queixa a una companyia aèria, no està subjecte a la Direcció de Consum, sinó que ha de presentar la demanda en una carta enviada al director general de l'aerolínia, que és qui li ha perjudicat i violat els seus drets".