Balears és l'única CA on han baixat les vendes de productes industrials en 2010, un 2,2%

Actualizado: martes, 28 junio 2011 17:14

El valor assolit és de 1.214 milions d'euros


PALMA DE MALLORCA/MADRID, 28 Jun. (EUROPA PRESS) - -

Balears és l'única Comunitat Autònoma on va caure el valor de les vendes de productes industrials en 2010, amb un descens del 2,2% respecte a l'exercici anterior, fins a arribar als 1.214 milions d'euros, segons la 'Enquesta Industrial Anual de Productes' que elabora l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

A nivell nacional, el valor de les vendes de productes industrials ha arribat als 340,943 milions d'euros durant 2010, fet que suposa un increment del 6,6 % respecte a l'exercici precedent. Així, les vendes de productes industrials a Balears suposen el 0,4 % del total nacional.

Totes les regions van experimentar creixement en les seves xifres de vendes durant l'any passat, només amb l'excepció de les Balears, que la va reduir un 2,2 %. Navarra (+13,3 %), El País Basc (+11,2 %) i Andalusia (+10,6 %) van capitanejar els majors ascensos, mentre que Madrid (+0,5 %) i Castella i Lleó (+0,6 %) van registrar els menors.

Per sectors, producció, primera transformació i foneria de metalls va concentrar el 26,8% de les vendes en 2010; coqueries, refinació de petroli, químiques i productes farmacèutic, el 22,3%; i manufactures de cautxú i plàstic, el 7,8%.

En la banda oposada, productes minerals no metàl·lics; fusta i suro; i mobles i altres indústries manufactureres van aglutinar els majors descensos en les seves xifres de vendes, de l'11,5%, 6,2% i 3,6%, respectivament.

Entre els productes manufacturats amb major xifra de vendes a l'exercici passat, han destacat els vehicles dièsel, els vehicles de gasolina --destinats, en els dos casos, al transport de menys de 10 persones-- i les begudes no alcohòliques.

En concret, els vehicles dièsel van facturar 12.185 milions d'euro, un 18 % més que en 2009, i els de gasolina 8.292 milions, un 3,9 % menys. Per part seva, la xifra de vendes de les begudes no alcohòliques ha augmentat un 2,3 %, fins a 5.898 milions d'euros.