Facua triplica a Balears el nombre de queixes rebudes pels consumidors durant l'època de rebaixes

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 22 junio 2011 20:10

PALMA DE MALLORCA, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -

Facua triplica a Balears el nombre de queixes rebudes pels consumidors durant l'època de rebaixes, al rebre entre cinc i sis mensuals, davant d'una o dos al mes que registra durant la resta de l'any, i que solen estar relacionades amb la negativa de l'establiment a tornar un producte que estava trencat o defectuós, sobretot, en el cas del calçat o vestit.

Així ho ha explicat a Europa Press el president de Facua a Balears, Alfonso Rodríguez, qui ha indicat que la majoria de les queixes presentades en la seva associació, "sol acabar bé", ja que abans de posar la reclamació per la via oficial, la seva entitat realitza un acte de mediació amb l'establiment amb el qual habitualment se sol arribar a un acord.

D'altra banda, ha revelat que durant l'època de rebaixes, que les d'aquest estiu començaran la segona setmana de juliol i es prolongaran fins a setembre, augmenten entre un 15 i un 20% el nombre de consultes per part dels consumidors en Facua-Balears, relacionades, sobretot, amb la negativa d'alguns comerços a canviar els productes defectuosos.

A més, ha recordat que en les últimes rebaixes d'hivern, "es va posar de moda que les botigues, en lloc de donar la borsa que donaven habitualment després de comprar un producte, lliuraven una altra de plàstic amb una qualitat inferior".

Rodríguez ha anunciat que durant les rebaixes d'aquest estiu, Facua augura que la despesa mitjana per persona no variarà molt en relació amb altres anys, de manera que s'espera que arribi als 95 o 100 euros.

Tot i això, ha recomanat els consumidors que tinguin "sentit comú i planifiquin les seves compres fent un pressupost per saber quant es volen gastar i què és el que necessiten", ja que, segons ha recordat, un dels problemes en època de rebaixes és que "quan arribes a casa, has comprat productes que no et feien falta i que s'han adquirit perquè eren a bon preu".

DEURES DELS ESTABLIMENTS

D'altra banda, ha recordat que durant les rebaixes, els productes que es posin a la venda deuen haver romangut a l'establiment, com a mínim, durant un mes, de manera que el comerciant no deu haver-los comprat únicament per vendre'ls durant aquest període.

Alhora, el president de Facua a Balears ha indicat que el producte ha de preveure els dos preus, tant el rebaixat, com el que tenia abans de les rebaixes, i alhora ha subratllat que en aquest període, l'únic que ha de disminuir és el preu "i no la qualitat, ni les qualitats dels productes".

"Els drets dels consumidors són els mateixos que en una altra època de l'any, de manera que, en el cas que l'establiment ho permeti, tenen dret que els tornin els diners si no estan satisfets amb el producte i a pagar amb targeta", ha asseverat.

Contenido patrocinado