El PP acusa el Govern d'haver gastat 8,5 milions d'euros només en estudis de projectes ferroviaris

Vicens atribueix a la falta d'estudis en la passada legislatura el fet que "ara els acumulem i hi hagi que pagar-los tots"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 2 junio 2009 19:35
PALMA DE MALLORCA, 2 Jun. (EUROPA PRESS) -

La diputada del PP Mabel Cabrer ha acusat avui al Govern d'haver gastat en el que va de legislatura un total de 8,5 milions d'euros "només" en estudis tècnics i informatius previs a l'impuls de diferents projectes ferroviaris a Mallorca, una xifra que va titllar "d'escandalosa" en un marc de "falta de seguretat, greus deficiències de manteniment i enxufisme descarat" que, ha afirmat, afecten a l'actual xarxa de tren de l'illa.

Així ho va posar de manifest avui al ple del Parlament durant una interpel·lació presentada pel grup popular, mitjançant la qual la també portaveu de transports del PP va recriminar que l'executiu hi hagi destinat en concret cinc milions d'euros a estudis per al projecte de tren Manacor-Artà, amb un "sobrecost" d'un milió d'euros, a més de 3,5 milions a iniciatives de tren relatives a la línia Artà - Cala Ratjada, Santanyí, l'electrificació del de Sa Pobla, entre d'altres projectes.

Davant d'això, el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Biel Vicens, va respondre que quan va arribar al Govern l'actual Executiu no es va trobar amb cap estudi específic corresponent a les últimes propostes que es van incorporar en l'aprovació del Pla Director Sectorial de Transports i que "havien d'haver-se desenvolupat en la passada legislatura", pel que ha considerat "normal que ara els acumulem i hàgim de pagar tots els estudis".

En la seva intervenció, Cabrer ha acusat al conseller de ser "qui ha generat que el transport ferroviari sigui un problema", al lamentar que "ha canviat de dalt a baix tot el que ja estava consensuat i ha plantejat projectes que van en contra del Pla de Transports i de Carreteres", així com contra dues mocions impulsades per UM a Manacor. "El que ha de fer és tornar als projectes que ja eren consensuats", va etzibar.

Entre les iniciatives impulsades, el titular de Mobilitat va fer referència a la prolongació del traçat ferroviari de Sa Pobla a Alcúdia, sobre el qual ha apuntat la "impossibilitat" del qual es va proposar en 2003 i ha indicat que s'ha recuperat un estudi d'alternatives fet en 2001, durant el mandat del Pacte de Progrés, el que ha endarrerit "moltíssim" el projecte tot i que ha afirmat que l'anomenat corredor nord segueix sent el més viable.

També es va referir a la reobertura de la línia Manacor-Artà, recordant el resultat d'un estudi que desaconsella el soterrament del tren a l'altura del municipi 'manacorí' a causa de la "complexitat" que presenta, i alhora es va referir a l'electrificació del trajecte Palma-Inca Enllaç, projecte del qual està a punt de sortir a informació pública per "augmentar l'eficàcia i sostenibilitat de la xarxa". També ha subratllat que previsiblement en menys d'un mes pugui firmar-se l'acord que permetrà que l'Estat financi al cent per cent el projecte bàsic del tramvia de la Badia de Palma -fins a S'Sorral i amb un primer tram fins a l'aeroport-.

Finalment, des del PSOE el diputat Josep Dalmau ha destacat "l'incansable" esforç fet pel Govern de de cara a la "necessària" ampliació de la xarxa ferroviària, i alhora ha destacat que l'aposta pel transport públic "és una realitat des que fa dos anys l'actual Executiu posés fil a l'agulla en aquest sentit".

Contenido patrocinado